Jak działają techniki czyszczenia DPF i katalizatorów?
Proces czyszczenia DPF poprzez zastosowanie wody polega na eliminowaniu zanieczyszczeń z głębokich warstw filtra czy katalizatora. Używa się do tego wody w połączeniu z powietrzem pod ciśnieniem oraz specjalnych środków myjących. Ten sposób może skutecznie usuwać do 98% zanieczyszczeń, stając się jednocześnie legalną, pewną i efektywną metodą. W ten sposób można regenerować nie tylko filtr DPF, ale także FAP (znany jako mokry filtr) oraz tradycyjne katalizatory. Jest to idealne rozwiązanie zarówno dla samochodów osobowych, dostawczych, jak i ciężarowych.
Kiedy warto zdecydować się na regenerację DPF/FAP oraz katalizatora i jakie mogą być symptomy ich zapchania?
- Świecąca kontrolka DPF na desce rozdzielczej
- Spadek wydajności silnika i gorsza dynamika pojazdu
- Trudności z uruchomieniem silnika
- Alarmy zgłaszane przez komputer pokładowy
- Widoczny dym z rury wydechowej
- Niestabilne działanie silnika w porównaniu do standardowej pracy
- Częste potrzeby regeneracji metodą pasywną
Dlaczego warto wybrać regenerację DPF/FAP oraz katalizatora?
- Skuteczność tej metody osiąga nawet 98%
- Jest to procedura nieinwazyjna i pewna dla pojazdu
- Umożliwia usunięcie nawet większych cząstek zanieczyszczeń oraz popiołów, trudnych do usunięcia w inny sposób
- Decydując się na regenerację, a nie na całkowite usunięcie filtra, postępujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami, co pozwala uniknąć kar i konsekwencji prawnych.