Jednym z najczęściej występujących objawów źle ustawionej geometrii kół jest ściąganie auta. Jeżeli zauważmy, że gdy na równej drodze puścimy kierownicę, auto zaczyna samoistnie skręcać, wówczas powinniśmy przypuszczać, że winę za taki stan rzeczy ponosi głównie niepoprawne ustawienie kątów pochylenia kół. Kolejnym objawem niewłaściwego ustawienia geometrii jest znacznie opóźniona reakcja samochodu na ruchy kierownicą. Jeśli podczas pokonywania zakrętów słyszymy delikatne popiskiwanie opon, w takiej sytuacji również powinniśmy udać się do naszego serwisu. Gdy przy ustawionych kołach do jazdy na wprost najeżdżamy na krawężnik lub dziurę zauważmy gwałtowną zmianę położenia kierownicy, wtedy również zalecane jest sprawdzenie geometrii kół.
Czym skutkuje bagatelizowanie ustawienia geometrii ?
Żadnej usterki występującej w naszym pojeździe nie możemy lekceważyć, a tym bardziej źle ustawionej geometrii kół. Dlatego kontrolę ustawienia kół zaleca się przeprowadzać co najmniej raz w roku. Skutkiem zaniedbania takiego profilaktycznego zabiegu może być niespodziewane zachowanie się samochodu na drodze np. wpadnięcie w poślizg lub nagłe opuszczenie wyznaczonego toru jazdy. Przede wszystkim drastycznie wzrasta zużycie opon, które jak wszyscy wiemy są stosunkowo drogie.
Kontrola oraz regulacja geometrii kół naszego pojazdu polega na optymalizacji wszystkich kątów i regulowanych ustawień, zgodnie z danymi konstruktora pojazdu. Premio JW13 zaleca, by geometrię kół i zbieżność regulować co najmniej raz do roku. Nasz serwis bazuje na znakomitym urządzeniu do kontroli i regulacji geometrii renomowanej marki Bosch.