Pozytywny wpływ na środowsiko naturalne
TPMS to angielski skrót od Tyre Pressure Monitoring System (System Monitorowania Ciśnienia w Oponach).
Już od Listopada 2014 roku przepisy nałożyły obowiązek montowania czujników ciśnienia we wszystkich nowych samochodach, aby wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpośrednio na ekologię czyli spadek zużycia paliwa i wolniejsze zużywanie się opon.
Korzyści ze stosowania czujników TPMS:
|
|
|
|
|
DLACZEGO NALEŻY SERWISOWAĆ SYSTEM TMPS?
System składa się z elektronicznego czujnika i zużywających się części wentyla.
Części wentyla z elektronicznym czujnikiem podlegają zużyciu i powinny być regularnie sprawdzane.
Premio JW13 zaleca sprawdzanie stanu wentyli z elektronicznym czujnikiem przy każdej zmianie opon.
W związku z wyposażeniem aut w czujniki TPMS procedura sezonowej zmiany opon staje się bardziej skomplikowana. Dlatego jeśli jeździsz nowym autem, pamiętaj że tradycyjna wymiana opon może oznaczać dodatkowe koszty i ryzyko uszkodzenia czujnika TPMS przez niewyszkolonego serwisanta. Bardzo często czujniki ciśnienia umiejscowione są na feldze wewnątrz koła, co z kolei wymusza modyfikację procedury demontażu opon i montażu opon na feldze, aby uniknąć uszkodzeń czujnika.
JAK SPRAWDZIĆ, CZY TWÓJ SAMOCHÓD POSIADA CZUJNIKI TPMS?
- Sprawdź podręcznik serwisowy pojazdu
- Po przekręceniu kluczyka w stacyjne przyjrzyj się kontrolkom na desce rozdzielczej
- Sprawdź datę produkcji pojazdu (montowane są od Listopada 2014 r.)
ISTNIEJĄ DWA SYSTEMY MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH:
Pośredni TPMS
Pośredni system TPMS wykorzystuje system ABS do porównania prędkości obrotowej jednego koła względem pozostałych. W przypadku wykrycia niskiego ciśnienia, na desce rozdzielczej zapali się kontrolka ostrzegawcza.
Bezpośredni TPMS
Bezpośredni system TPMS wykorzystuje czujniki elektroniczne w każdym kole w celu pomiaru ciśnienia w oponach, niemal w czasie rzeczywistym. W przypadku wykrycia niskiego ciśnienia na desce rozdzielczej zapali się lampka kontrolna (lub wartość ciśnienia) oraz pozycja opony. Ten system jest ogólnie uważany za bardziej wiarygodny i bezpieczny.